Over ons

DuikClub Urk is voortgekomen uit een groep duikers die wat regelmatiger met elkaar wilden duiken en DiveCenter Urk. Dit is begonnen rond 2000. Een hele tijd hebben we gewoon als een stel ongeorganiseerde duikers af en toe samen een duik gepland. Dit ging voornamelijk via een WhatsApp groep. In 2010 wilden we hier toch iets meer structuur in aanbrengen. Mede omdat we ook cursussen wilden geven. We hebben toen Stichting DuikClub Urk opgericht. Dit deden we met de volgende vijf instructeurs: Bert de Vries, Dirk Visser, Fokke Loosman, Lambertus Ras en Riekelt Brands.

Door o.a. verhuizingen zijn er nog Bert, Dirk en Riekelt nog betrokken bij DCU. Ondertussen is Hans van Lenten als Divemaster toegetreden tot het bestuur. Op die manier proberen we toch de continuiteit te waarborgen.